
od leve: Chris (ZDA), Marianne (Avstrija), Andrej (Slovenija), Sesselja (Islandija), Morten (Norveška)
Sodelovanje med TD Rekreatur in Zavodom za turizem in kulturo Kranj (ZTK Kranj) ustvarja temelje novega kolesarsko turističnega produkta. Vse skupaj se je začelo naključno in kot posledica aktivnosti, ki jih TD Rekreatur izvaja v okviru Slovenske kolesarske mreže katere član je.
Koncem novembra je v Ljubljani potekala delavnica na temo organiziranosti in izvajanja kolesarskih projektov na nacionalnem nivoju, ki jo je pripravila Evropska kolesarska federacija (European Cycling Federation) izvajala pa Slovenska kolesarska mreža. Kot član predsedstva sem bil del organizacijske ekipe, kot član Komisije varno kolesarim iz Kranja pa sem bil njen udeleženec.
V okviru štiridnevnega programa smo udeležencem iz 13 evropskih držav, poleg dela v omizjih, ponudili tudi kolesarski ogled Ljubljane in kot atrakcijo kolesarski izlet v Rove pod Kranjem. Tega so se udeležili predstavniki iz Islandije, Norveške, Avstrije in Združenih držav Amerike (ZDA). Resnici na ljubo je bil gospod iz ZDA naključni obiskovalec vodenih ogledov v Rovih, ki jih ponuja ZTK Kranj a se je takoj vključil v druščino.
Čeprav se zdi, da rove lahko prekolesariš v pičlih 10 minutah, se je naša skupina v njih in potem še v starem Kranju zadržala 2 uri in pol! Lepih razgledov, zanimivih podrobnosti in vprašanj ni nehalo biti konec in tudi debata je bila zelo zanimiva. Ob tem sem se zavedel, kako malo vem o zgodovini Kranja in kako veliko lahko ta turistu ponudi. Izlet smo seveda zaključili v gostilni na Maistrovem trgu kjer so si gosti oblizovali prste ob kmečki pojedini in meni spet dokazali kako slabo Slovenci vemo kaj vse dobrega imamo na našem dvorišču in krožnikih.
Prvotno mišljen kot muha enodnevnica je kolesarjenje skozi rove postalo temelj za pripravo inovativnega turističnega produkta “S kolesom po zgodovini Kranja“, ki ga nameravamo pripraviti v sodelovanju z Zavodom za turizem in kulturo Kranj in Gorenjskim muzejem. V obeh ustanovah so ljudje, ki vedo, da turizem in kulturo prodajajo zgodbe in ta v Kranju je zelo močna. Tokratni trasi bo treba dodati le še možnost kolesarjenja ob Kokri do npr. športnega parka v Kranju in avantura je zagotovljena.
In kakšno vlogo ima pri tem kolesarjenje? Veliko! Možnosti da greš s kolesom v podzemno zaklonišče zgrajeno v 2. svetovni vojni, se voziš po mestu, ki je eno izmed treh na svetu, ki leži nad kanjonom reke in odkrivaš zaklade bogate zgodovine mesta nima prav nihče na tem širnem svetu!
In za konec:
Srečanje s kolesarskimi somišljeniki iz Islandije, Norveške, Finske, Švedske, Irske, Anglije, Francije, Španije, Italije, Grčije, Bolgarije, Hrvaške in Slovenije je bilo zame neprecenljiva izkušnja. V medsebojnih pogovorih in predstavitvah sem kmalu ugotovil, da smo v Kranju z načinom organiziranosti in delovanjem Komisije varno kolesarim med edinimi v Sloveniji in redkimi v Evropi. Podobno delujejo le na Švedskem kjer pa imajo na tem področju že 80 letno tradicijo. Vsi ostali delujejo kot nevladne organizacije in prav vsi, razen Bolgarov, delujejo že bistveno dalj čas kot naša komisija. Zato sem glede razvoja kolesarstva v Kranju velik optimist in kot kaže tudi realist. Smeli načrti naše komisije se bodo uresničili bistveno hitreje kot sem pričakoval.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |