sep 162018
 

img_433816.9.2018 se je, tako kot v mnogih mestih po Evropi in Sloveniji, tudi v Mestni občini Kranj začel EVROPSKI TEDEN MOBILNOSTI.  Znano je, da je promet je eden glavnih virov onesnaževanja zraka, vzrok podnebnih sprememb, telesnih poškodb in tudi smrti. Sprememba naših potovalnih navad  je tako življenjskega pomena. Te je treba začeti spreminjati že pri najmlajših in nanje vedno znova opozarjati starejše.
Zato so letošnje akcije ETM razdeljene v tri sklope: PešBUS in Bicivlak, PARK(irni) dan in promocija hoje, kolesarjenja in uporabe javnega prometa.
Pomembno dejstvo je tudi, da so letos prvič programi in aktivnosti občin sofinancirane s strani Ministrstva za okolje in prostor in sicer iz sredstev sklada za podnebne spremembe. Mestna občina Kranj je bila s svojo prijavo uspešna in zato bo letošnji PROGRAM še bolj raznolik kot običajno.

Najbolj smo se osredotočili na aktivnost PešBUS, ki na zabaven in otrokom privlačen način promovira peš hojo v šolo. PešBUS ‘vozijo’ odrasli spremljevalci, ki so bodisi starši, stari starši kar nekaj pa je prostovoljcev članov društev upokojencev. V program izvedb PešBUSA so za zdaj vključene Osnovne šole Predoslje, Orehek, Stane Žagar in Stražišče. Glede na veliko pripravljenost ravnateljev k sodelovanju računamo, da se bo PešBUS v Mo Karnj nadaljeval šr dolgo potem, ko se bo ETM zaključil. (kaj je pešBUS:

Drugi sklop aktivnosti je PARK(irni) dan katerega cilj je, da parkirna mesta kje počivajo naši ljubljenčki avtomobili zasedejo ljudje in na njih počnejo kaj koristnega, se družijo in s tem krepijo svoje socialno območje na način, ki ga v dobi pametnih telefonov vse preveč zanemarjamo. Na treh parkiriščih in sicer na Slovenskem trge pred Brioni, na Planine II in osnovni šoli France Prešeren bomo izvajali zabavne pa tudi izobraževalne aktivnosti od kotalkanja, balinanja, do nastopov animatorjev, delavnic za otroke in podobno. Udeležencem bodo ob igrah na voljo zanimive nagrade, ki jih prispeva lokalno gospodarstvo.
Tretji sklop obsega hojo, kolesarjenje in uporabo javnega prometa za naše vsakodnevne opravke. Hoja in kolesarjenje, ta sploh s sistemom KRsKOLESOM, sta se že kar uveljavila. Najtežje pa bo spremeniti naše navade tako, da bomo v mesto prišli z lokalnim avtobusom. Javni prevoz v Kranju beleži MANj kot enega potnika dnevno
(ni preverjeno!!) ikar je sramotno in kaže na to, da tu vse nas čaka še veliko dela.

img_4333 img_4335 img_4337